همه روزه

مهارت های کلیدی و همه یونیت های الکترونیکی در یک قاب

دسته بندی 

دوره قدرتمند تعمیرات ایسیو (تفکیک شده)

  • ثبت نام کنندگان : 2
  • مدت دوره : 118 دقیقه
  • تعداد ویدئوها : 6
  • اشتراک گذاری :  
همین حالا میتونی این دوره رو خریداری کنی
  مبلغ: 1200000 تومان
ثبت کد تخفیف

مهارت‌های کلیدی در تعمیرات یونیت‌های الکترونیکی خودرویی، چهار تا مهارت میشه که یکیش مربوط به مهارت خواندن دیتاشیت قطعات الکترونیکی هستش. یعنی شما بتونین دیتاشیت قطعات الکترونیکی مثل ترانزیستورها، آی سی‌ها و حتی مقاومت، خازن ها و دیودها ­رو از سایت تولیدکننده‌ اون قطعه دانلود کنین و یا از جای دیگه ای که امکانش هست تهیه کنین و دیتاشیتشون رو که عموما هم به زبان انگلیسی هستن رو مطالعه کنین.  پارامترهای اساسی اون قطعه رو  بتونین باهاش آشنا بشین و از پایه‌های مختلف آی سی‌ها آگاهی پیدا کنین که هرکدوم چه وظایفی دارن، چه سطح ولتاژی باید داشته باشن و حتی مشابهات آی سی‌ها رو هم میتونین به وسیله‌ی خوندن دیتاشیت ها پیدا کنین. کسی که بتونه دیتاشیت قطعات مختلف رو مطالعه کنه و درک خوبی ازش داشته باشه، توانایی تعمیر انواع قطعات الکترونیکی رو داره. در واقع یکی از مهارت‌های کلیدیمون این هستش که توضیحاتش رو تو این دوره خدمتتون تقدیم میکنیم.

مهارت کلیدی دوم کار کردن با اسیلوسکوپ هست. ما سه مدل اسیلوسکوپ رو پیشنهاد میکنیم که دوستان تهیه کنن: اسیلوکوپ کارتی که به لپ‌تاپ وصل میشه و میتونین ازش برای سیگنال گیری و رهگیری سیگنال روی برد مخصوصا سیگنال‌هایی که با فرکانس‌های مختلف و با سطوح مختلف روی برد در جریان هستن، استفاده کنین. اسیلوسکوپ رومیزی هم اسیلوسکوپی هست که شما می‌تونین داشته باشین. قیمتش یه مقدار بالاتره ولی خب امکانات بیشتری داره، مثل: امکان ذخیره کردن ویدیو و همین‌طور سیگنال جنراتور. کار کردن با این اسیلوسکوپ هم در این دوره توضیح دادیم. اسیلوسکوپ بعدی که البته توضیحاتش در دوره‌ی کار با تجهیزات کارگاهی گفتیم اسیلوسکوپ هندهلد یا دستی یا پرتابل هستش که شما می‌تونین اون اسیلوسکوپ رو روی ماشین هم جابه‌جا کنین و سیگنال نقاط مختلف ماشین رو بگیرین.

مهارت کلیدی بعدی مهندسی معکوس هست. منظورم از مهندسی معکوس خوندن دست طراحه. یعنی چی؟ خب طراح، نقشه رو ترسیم می‌کنه و طبق نقشه برد رو می‌سازه و میبره برای تولید انبوه. کسی که مهندسی معکوس می‌کنه از روی بردِ ساخته شده، نقشه رو ایجاد می‌کنه و به وسیله‌ی نقشه درک درستی از کارکرد مدار پیدا می‌کنه. خب طبیعیه که شما اگر مدار رو درک کنین که چه جوری کار می‌کنه و نحوه‌ی سیگنال دهی بین بخش‌های مختلفش به چه صورت هستش، طبیعتا عدم کارکرد و خرابیش هم راحت‌تر و حرفه‌ای‌تر میتونین تشخیص بدین. بنابراین مهارت مهندسی معکوس چیزی هستش که ما روش پافشاری میکنیم و آموزشش می‌دیم و سعی می‌کنیم که شما این مهارت رو بدست بیارین.

مهارت بعدی نقشه راه تعمیرکار هست. نقشه راه تعمیرکار یعنی تعمیرکار از لحظه‌ ورود مشتری به مغازه‌اش برای سرویس ماشین تا لحظه‌ای که در واقع کار تعمیرات تموم میشه و تسویه میخواد کنه و ماشین تحویل بده، گام‌ها یا استپ‌هایی وجود داره که شما باید با مرحله به مرحله‌ی اون آشنا باشین و به ترتیبی که آموزش داده میشه سرویس ماشین رو انجام بدین. خب این‌ها رو در همین فصل آموزش میدیم تحت عنوان نقشه‌ی راه تعمیرکار که تعمیرکاران بدونن روال کار تعمیر و سرویس به چه صورت هست. یعنی از لحظه‌ی ورود مشتری تا خاتمه پیدا کردن تعمیرات و تحویل ماشین به مالک خودرو. جمع آوری کردن این اطلاعات مزایای بسیار زیادی داره و بایگانی کردنشون باعث ایجاد آمار برای تحلیل کسب و کارتون میشه که این هارو آموزش میدیم به نحوی شما بتونین این اطلاعات و آمار رو از فرایند تعمیرات جمع‌آوری کنین.

ما معتقدیم که همه‌ یونیت های الکترونیکی اعم از یونیت های کنترل کننده‌ موتور یا همون ایسیوها، پنل ها یا آمپر، یونیت های کنترل کننده ای بی اس ABS ، نودهای مالتی پلکس و خیلی از کامپیوترها و لوازم الکترونیک خودرویی از مدارات مشترکی ساخته شدن که با شناخت اون مدارات شما می‌تونین دست به تعمیر هر کدوم از این یونیت هایی که نام بردیم بزنین. این مدارات شامل میکروکنترولرها، واسط های سخت‌افزاری شبکه کن و ارتباط با دیاگ، رگولاتورها، مدارهای ورودی سنسورهای آنالوگ، مدارات ورودی سنسورهای پالسی مثل سنسورهای دورموتور و کیلومتر و مدارات ورودی سوئیچ ها. خروجی‌ها هم مداراتی از قبیل راه‌اندازهای low side  و  high side و راه‌اندازهای پل H هستن. با شناخت همه‌ی این مداراتی که اسم بردیم شما می‌تونین دست به تعمیرات انواع یونیت های الکترونیکی خودرو بزنین. معنی همه یونیت های الکترونیکی در یک قاب این هست.

درس اول : مهارت کلیدی اول - دیتاشیت خوانی

درس دوم - بخش اول : مهارت کلیدی دوم - کار با اسیلوسکوپ کارتی

درس دوم - بخش دوم : مهارت کلیدی دوم - کار با اسیلوسکوپ رومیزی

درس سوم : مهارت کلیدی چهارم - مهندسی معکوس

درس چهارم: ابزار - مهارت - نقشه راه برای تعمیرکاران

درس اول : همه یونیت های الکترونیکی خودرویی در یک قاب

برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.