همه روزه

مقاومت های الکتریکی

دسته بندی 

دوره های رایگان

  • ثبت نام کنندگان : 460
  • مدت دوره : 0 دقیقه
  • تعداد ویدئوها : 0
  • اشتراک گذاری :  
همین حالا میتونی این دوره رو خریداری کنی
رایگان
ثبت کد تخفیف

سلام مهندس عزیز؛

در سایت ثبت نام کن (از قسمت آبی رنگ بالا) تا لینک دوره برات ارسال شه و بتونی ازش استفاده کنی.


توضیحات کوتاه از محتوای هر درس :  

درس اول: در این درس به مفاهیم کلی مقاومت الکتریکی از جمله نمایش انواع مقاومت روی بردهای صنعتی نظیر ایسیو ها ، پکیج مقاومت های SMD و Axial,  Array, پتانسیومتر و شناخت کلی از مقاومت ها ‌می پردازیم.

درس دوم : در این درس با مباحثی نظیر سری و موازی کردن مقاومت ها و محاسبه مقاومت معادل و نیز تست عملی این فرمول ها آشنا خواهید شد همچنین تبصره های مهم در مورد قوانین سری و موازی کردن را نیز در بخش پایانی این ویدئو خواهید دید .

درس سوم : در این درس با قانون بسیار مهم به نام قانون اهم آشنا می شوید و آنرا خواهید فهمید (تئوری و عملی). ارتباط جریان و ولتاژ با مقدار مقاومت در همه جای دنیای فیزیک الکترونیک کاربرد دارد و به نوعی از زیربناهای این علم به حساب می آید پس در درک آن تعلل نکنید .

درس چهارم : در این درس از آموزش به مقاومت های مقدار ثابت یا fix value خواهیم پرداخت .مشخصاتی اعم از مقدار مقاومت و نحوه خواندن آنها،  وات قابل تحمل و شکل ظاهری آنها را بررسی خواهیم کرد .در ادامه این مقاومت ها را از نظر روش تولید و ساختمان داخلی دسته بندی میکنیم .و نیز به کاربرد مقاومت های مقدار ثابت اشاره میکنیم (مثال کاربردی از راه انداز انژکتور ECU خودرو پاژن V6) .کاربرد تقسیم ولتاژ با مثال از مدارات ورودی سنسور دور موتور و کاربرد مقاومت های مقدار ثابت در مدارات pull up و pull down در مدارات الکترونیک دیجیتال همچنین کاربرد مقاومت های مقدار ثابت برای مدار فیدبک و نمونه گیری جریان عبوری از سوئیچ های دیجیتال (همراه با مثال عملی).

 درس پنجم : در این درس به موضوع اندازه گیری عملی مقدار مقاومت می پردازیم و همچنین نکاتی درباره اهم متر و اندازه گیری مقدار مقاومت (ثابت و متغییر) بیرون یا روی برد های الکترونیکی.

درس ششم : در این درس با روش های مقدار مقاومت از روی کدهای رنگی(۳ ، ۴ ، ۵ رنگ) و کدهای عددی(سه و چهار رقم و EIA-96) آشنا می شوید . در ادامه با مفهوم PPM و تلرانس دمایی و نیز تلرانس ساخت ثابت در مقاومت ها آشنا می شوید . همچنین با نکات طلایی و استثناء های خواندن کدهای SMD آشنا می شوید .

در ادامه با نحوه اطلاع از مقدار  وات (توان قابل تحمل ) در مقاومت های SMD و نیز استاندارد رنج مقاومت های تولید شده در جهان اشنا می شوید .در پایان این بخش به راحتی می توانید مقاومت مورد نیاز خود را سفارش دهید یا بخرید .

درس هفتم : در این درس تست عملی خواندن مقدار مقاومت الکتریکی از روی کدهای رنگی و عددی و نیز اندازه گیری واقعی با اهم متر(به همراه تجربیات خاص) موضوع این ویدئو است همچنین در انتها هم به واحدها و ضرایب اهم و نحوه تبدیل آنها اشاره شده است.

درس هشتم : در این درس موضوع این ویدئو انتخاب مقاومت SMD مناسب مطابق با استاندارد پکیج های تولیدی است . ما در این بخش چگونگی تطبیق اندازه گیری عملی با جدول استاندارد های ابعاد مقاومت ها را به شما آموزش می دهیم . همینطور با انواع پکیج های مقاومت های SMD آشنا می شوید . 

درس نهم : در این درس بررسی انواع مقاومت ها از نظر ساختار و روش تولید موضوع اصلی این ویدئو آموزشی است مقاومت های کربنی ، فیلم کربنی ، فیلم فلزی ، سیمی ، مقاومت های متغیر (پتانسیومتر و رئوستا) ، مقاومت های تابع حرارت NTC PTC , تابع نور LDR , تابع ولتاژ VDR , تابع میدان مغناطیسی MDR می پردازیم.

درس دهم : در این درس با دیدن این ویدئو با اطلاعات کاربردی روبروخواهید شد بررسی و اشنایی با مقاومت هایی که در خودرو مورد استفاده قرار می گیرند موضوع این ویدئو آموزشی است . سنسور دمای هوا و دمای موتور ,سنسور پتانسیومتر دریچه گاز را به صورت عملی بررسی خواهیم کرد .

درس یازدهم : در این درس نرم افزار در این ویدئو آموزشی با دو نرم افزار اندرویدی برای خواندن سریع کدهای عددی و رنگی مقاومت ها آشنا می شوید ‌. برای کدهای دیگر قطعات الکترونیکی نظیر ترانزیستورها ، دیودها و خازن نیز میتوانید از این ابزارهای کمکی استفاده کنید .

برای ثبت دیدگاه باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

دیدگاه کاربران


  • علیرضا روحبخش

    دوشنبه, 23 آبان 1401

    سلام باتشکر از مطالب آموزنده که قرار داده اید ویدیو ۴و۹ چند دقیقه اخر ویدئو مشکل داره و نیست لطفاً بررسی شود با تشکر

    • ایسیوبانک

      چهارشنبه, 25 آبان 1401

      سلام دوست عزیز ممنون از نظرتون چشم بررسی میکنیم مشکل رو

  • سعید ظاهری

    سه‌شنبه, 18 آبان 1400

    خسته نباشید آموزش عالی فقط درس ششم موقع دانلود برای پخش تا نصف بیشتر نیست .یعنی تا دقیقه ۱۳ بیشتر پخش نمی شود.

    • ایسیوبانک

      چهارشنبه, 25 آبان 1401

      سلام دوست عزیز مشکل رفع شده امیدوارم موفق باشین